opt-in opt-out email marketing 

Opt-in Opt-out Email Marketing

Voorkom boetes van de OPTA en zorg dat u toestemmng hebt om iemand via de emal te benaderen.

Hanteer te allen tijde een deugdelijk opt-in systeem.

Er zijn 3 verschillende opt-in systemen te weten:

  • single opt-in
    Iemand heeft toestemming gegeven echter er wordt geen bevestiging gestuurd naar het desbetreffende emailadres. Nadeel is dus dat iemand abusievelijk of met opzet voor iemand anders toestemming geeft zonder dat u het weet en zonder dat u daar dus vervolgens melding van kunt doen..
  • confirmed opt-in
    Nadat iemand toestemming gegeven heeft ontvangt hij of zij een bevestiging voor bijvoorbeeld de inschrijving van een nieuwsbrief. Aan te raden is om in de bevestiging tevens een mogelijkheid te bieden om weer uit te schrijven c.q. af te melden.
  • double op-in
    Toestemming moet actief verleend worden middels een bevestigingslink in de bevestigingsemail. Nadeel hiervan is echter dat je de kans loopt dat iemand vergeet op de link te klikken of op het moment van inschrijven niet achter zijn of haar computer is en later de bevestigingsemail vergeet te lezen of per ongeluk weggooit. Hierdoor loop je de kans waardevolle leads mis te lopen. Dit is eventueel middels  een reminder bevestiging op te lossen indien u gebruik maakt van Mailplus Campaigns.

Opt-out

Bij het opt-out systeem verstuurt u iedereen uw digitale boodschap zonder toestemming. Enkel indien de ontvanger vervolgens aangeeft de boodschap niet meer te willen ontvangen wordt hij of zij uitgescheven. Dit kan feitelijk als een vorm van spam worden gezien.

Kwaliteitscheck adressenbestand

Indien wij voor u een mailing gaan vezorgen (full service) zou u antwoord moeten kunnen geven op de onderstaande vragen.

Origine bestand:

  • Hoe is de opt-in geregeld?
  • Hoe oud is het bestand?

Eigenschappen bestand:

  • Hoe groot is het bestand?
  • Hoeveel kolommen telt het bestand (1 kolom zonder verdere gegevens is meestal indicatief dat het geen opt-in bestand is)
  • Wanneer heeft u dit bestand voor het laatst gemaild (nooit of langer dan 1,5 jaar = alarmbel)

Kwaliteit bestand:

  • Wat is het percentage info@-adressen?
  • Zijn de bounces verwerkt?
  • Zijn de opt-outs verwerkt?

Doel van de mailing:

  • Wat voor type mailing is het?
mailer feedbackcampaigns

Alle Mailplusprijzen en functies

brochure

Mailplus brochure

Ontvang gratis de Mailplus brochure....

en u krijgt bovendien:

"Hoe vergoot ik mijn contactenbestand" whitepaper

Brochure aanvragen

Bekijk de online video demo.

video
mailplus demo

Mailplus demo account?

Probeer Mailplus eerst kosteloos uit en ervaar de mogelijkheden.

 

Demo aanvragen